Berslagscenter - Allmänna villkor
Allmänna villkor
1. BETALNING
2. LEVERANS OCH LEVERANSTID
3. UTLÄMNING AV VAROR I BUTIK
4. FRAKT OCH FRAKTKOSTNAD
5. ÅNGERRÄTT
6. RETUR
7. REKLAMATIONER
8. HANDEL INOM SVERIGE
9. LAGERSTATUS
10.ALLMÄNT
11.FORCE MAJEURE
12.KONTAKTUPPGIFTER
1. BETALNING
Du betalar din order via Klarna vid checkout. Varor som hämtas upp i butik ska även betalas via Klarna innan varor hämtas på plats i butik. Betalningsvillkor för faktura För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Vid val av betalning mot faktura så förmedlar Bergslagscenter en faktureringstjänst Klarna. Fakturan aktiveras samma dag som din beställning skickas från Bergslagscenter och löper sedan på 30 dagar. Vid eventuella byten eller returer måste Klarna meddelas. När Klarna fått information från butiken kommer beloppet på din faktura att ändras. Om betalning inte är gjord senast på fakturans förfallodag debiterar Klarna en förseningsavgift samt kostnader för betalningspåminnelse och inkasso enligt lag. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Har du inte mottagit någon faktura inom en vecka från det du beställde så ska du kontakta Klarna.
2. LEVERANS OCH LEVERANSTID
Bergslagscenter packar oftast din beställning samma dag du lägger den eller närmast efterföljande arbetsdag. OBS! Beställning lagd på helg eller röd dag packas och beställningen skickas då tidigast på efterföljande arbetsdag. Paketet skickas med DHL, kan även skickas som Brev. Skickas varan via DHL hämtas den upp av DHL för leverans. Oftast brukar det ta 1-2 arbetsdagar för att leverera paketet. Så totala leveranstiden är oftast 1-5 arbetsdagar. Dock kan det ta längre tid om vi har väldigt många beställningar. Det kan även bero på att DHL får förseningar. Skickas varan med DHL får du en avisering via sms, eller mail när försändelsen finns att hämta på ditt utlämningsställe. Har du inte fått din leverans eller avisering inom en vecka från det att du beställde så kontakta oss på mail. bu***@be*************.se
3. UTLÄMNING AV VAROR I BUTIK
Vid beställda varor som hämtas ut i butik måste du legitimera dig vid utlämningen av varor samt visa upp bevis på beställningen samt att allt är betald. Ett bud kan hämta en beställning i ditt ställe, men behöver ha en påskriven fullmakt, samt kunna visa legitimation för både dig och sig själv.
4. FRAKT OCH FRAKTKOSTNAD
Fraktkostnad: Fraktfritt vid lagd order om 500:- annars tillkommer frakt på 79:- Fria returer och byten.
Outhämtat paket Om du inte hämtar ut ditt paket, så tar vi ut en avgift på 300 SEK för att täcka porto och administration.
Om du missar att hämta ut paketet och vill att vi skickar det igen så måste du maila oss innan vi hunnit ta hand om den outhämtade returen, för har vi inte hört något, så krediterar vi automatiskt beställningen, så när som på avgiften 300 SEK.
5. ÅNGERRÄTT
Du har ångerrätt på allt från det datumet då du hämtat ut ditt paket. Vill du byta, vänligen lägg en ny order. För att du ska kunna använda dig av ångerrätten, så måste varan du returnerar vara i ursprungsskick, så som den såg ut och luktade när du öppnade ditt paket. Om varan/varorna avviker från ursprungsskick eller luktar av något så kan din retur nekas.
6. RETURNEA SÅ HÄR
1. Mejla till bu***@be*************.se, ange ordernr i mejlet samt orsak till retur/byte.
2. Du får en returfraktsedel per mail som en pdf, printa ut den och tejpa den på paketet, Lämna in på DHL service point. När vi har mottagit din retur Vi hanterar din retur inom 7 arbetsdagar från det att vi mottagit den från DHL.
Du får alltid ett mail som bekräftar att vi hanterat returen. Om du inte får något e-mail med bekräftelse inom sju arbetsdagar från det att du returnerade ditt paket – ta kontakt med bu***@be*************.se
Outhämtat paket Outhämtat paket debiteras med 300 :- Har du missat att hämta paketet och vill att vi skickar det igen, så måste du maila oss innan vi hinner hantera returen.
7. REKLAMATION
Vid reklamation och felleveranser så ska Bergslagscenterbutik.se meddelas på mail: bu***@be*************.se Vid reklamation så åtgärdas i första hand felet och i andra hand så lämnas en ny vara. • För att du ska kunna reklamera varan eller tjänsten ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Du får inte själv ha orsakat felet, genom tex feltvätt, slitage eller genom att storleken varit för liten.
8. HANDEL INOM SVERIGE
Vi kan endast leverera beställningar inom Sverige och betalning sker alltid med svensk valuta.
9. LAGERSTATUS
Observera att alla våra varor som är till försäljning finns ute i vår butik, då vi INTE har ett lager med varor och vi kan därför inte alltid garantera att varan finns att beställa i webbbutiken. Om varan som du har beställt i vår webbbutik samtidigt blivit såld i vår butik ber vi om ursäkt om statusen på varan inte har blivit uppdaterad. Vid eventuell slutförsäljning kan ni som kund göra en separat förfrågan om varan finns att beställa. Kontakta oss då via mail, telefon eller göra ett besök i vår butik där vår vänliga personal alltid finns redo för att hjälpa tid. Vi arbetar hårt för att de beställda varor så snabbt som möjligt kan levereras. Du är du alltid välkommen att kontakta oss
10. ALLMÄNT
Bergslagscenter reserverar sig för eventuella tryck/skrivfel på vår webbsida, slutförsäljning av produkter samt förseningar av leverans. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende. En viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm och upplösning. Eftersom en del av våra artiklar är handgjorda så kan de skilja sig lite från varandra även om de är i samma material och storlek. Priset som anges på Bergslagscenter vid inköpstillfället är det pris som gäller för din beställning. Prishöjningar, prissänkningar och ändringar i sortimentet kan ske utan förvarning.
11. FORCE MAJEURE
Vi frånsäger oss ansvaret under omständigheter som står utanför vår kontroll. Dessa omständigheter innefattar krig, krigsliknande händelser, uppror eller på grund av myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad eller liknande händelse.
12. K0NTAKTUPPGIFTER
Har du frågor eller synpunkter så kontakta oss via Kontakformullär på hemsidan Vi svarar nästan alltid inom 24 timmar på veckodagarna. Bergslagscenter håller till i Karlskogas södra stadsdel. Bergslagscenter är en butik, handelsträdgård och mark och anläggningsföretag – förenade under samma tak och drivs som ett familjeföretag.
Organisationsnummer:556222-9855